5:53 PM კონფლიქტების მართვა | ||||||||||||||||||||||||
ორგანიზაციაში კონფლიქტის როლი და განვითარების ბუნება დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად ეფექტიანად იმართება ის. იმისათვის რომ კონფლიქტები ეფექტიანად ვმართოთ აუცილებელია ვიცოდეთ კონფლიქტის შემადგენელი კომპონენტები, ტიპები, მიზეზები და მათი გადაჭრის გზები ისმევა კითხვა, რამდენად საკმარისი და აუცილებელია კონფლიქტის შემადგენელი კომპონენტების ნუსხა და არის თუ არა ის სტანდარტული. რა თქმა უნდა არა. მაგალითად , მონაწილეები და წინაპირობა აუცილებელი კომპონენტებია, ხოლო შუამავლები , როგორც კომპონენტი, ყოველთვის არ ფიგურირებს კონფლიქტში. იგივე შეიძლება ითქვას ინციდენტზე, რომელიც წინასაკონფლიქტო სტადიიდან შემდგომ ფაზაზე, ანუ ინციდენტის ფაზაზე გადასვლას მიუთითებს, თუ კონფლიქტი წინაპირობის ფაზაშივე გადაჭრება, მაშინ ინციდენტი ვეღარ განვითარდება .
კონფლიქტების კლასიფიკაცია კონფლიქტების კლასიფიკაციის ყველაზე ფართოდ გავრცელებული კრიტერიუმი არის მასშტაბი. აღნიშნული კრიტერიუმის მიხედვით არსებობს: 1.შიდაპიროვნული კონფლიქტი; 2. პიროვნებათაშორისიკონფლიქტი; 3. პიროვნებასა და ჯგუფს შორის კონფლიქტი; 4. ჯგუფური და ჯგუთშორისი კონფლიქტი 13.3. კონფლიქტების გადაჭრის კლასიკური მიდგომები გუნდური მუშაობაში
|
მიდგომა |
მიდგომის არსი |
შესაძლო გამოყენების ასპექტები
|
მოსალოდნელი უარყოფითი შედეგები |
---|---|---|---|
მეტოქეობა და დაპირისპირება |
«გამარჯვება-დამარცხება» |
გამოიყენება, როდესაც საჭიროა უალტერნატივო გადაწყვეტილების მიღება და მოლაპარაკება შეუძლებელია
|
შეიძლება გამოიწვიოს ხანგრძლივი დაპირისპირება გუნდის წევრებს შორის
|
თავის არიდება |
„დაე იყოს ასე!“ |
გამოიყენება, როდესაც კონფლიქტი არ არის არსებითი მნიშვნელობის და მისგან თავის არიდება სიტუაციის განმუხტვის საუკეთესო საშუალებაა
|
არ შეიძლება გამოვიყენოთ როდესაც პრობლემა მწვავეა და თავის არიდებით და გაჩუმებით მხოლოდ დავამძიმებთ სიტუაციას.
|
მოლაპარაკება (უკან დახევა) |
„დაე გაიმარჯოს მეორე მხარემ“
|
მივცეთ მეორე მხარეს გამარჯვების საშუალება, თუ ეს სამომავლოდ ჩვენთვისაც სასარგებლო იქნება მოსალოდნელი პრობლემების გადასაჭრელად
|
შესაძლებელია გუნდის წევრებმა გაღიარონ როგორც სუსტი და არამებრძოლი პიროვნება
|
თანამშრომ-ლობა |
შეთანხმებული მოქმედება ორივე მხარისთვის შედეგის მომტანი იქნება
|
გამოიყენება ისეთ სიტუაციებში, როდესაც კონფლიქტის ორივე მხარეს აქვს ღირსება, რომელსაც აღიარებენ და უფრთხილდებიან.
|
მცდარი გადაწყვეტილება ორივე მხარეს აზარალებს
|
კომპრომისი |
დათმობა ახლო პერსპექტივაში წარმატების მიღწევის მიზნით
|
გამოიყენება იმ შემთხვევაში, როდესაც აუცილებელია ფრთხილი და არააუჩქარებელი მოქმედებები.
|
თუ ერთი მხარე ძალიან ადვილად თმობს, შესაძლებელია შეფასდეს როგორც სუსტი და მერყევი გადაწყვეტილებებში.
|
კონფლიქტების გადაჭრის თითოეული ეს სტილი შეიძლება იყოს ეფექტიანი , იმ პირობებში, თუ ის გამოყენებულია შესაბამის სიტუაციაში. ამ მხრივ ძალიან საყურადღებოა გუნდის წევრთა ტიპების კლასიფიკაცია, კონფლიქტურ პრობლემებთად დამოკიდებულების თვალსაზრისით.
იხილე მეტი, წყარო: ლიდერობა და გუნდის მართვა, 2013 - წელი,
ა.ქიტაშვილი-კვაჭანტირაძე
სულ კომენტარები: 0 | |